Όσοι διατηρούν λογαριασμό σε ιστοσελίδα(ες) κοινωνικής δικτύωσης και παράλληλα θεωρούν ζήτημα ύψιστης σημασίας το προσωπικό απόρρητο θα πρέπει να ξέρουν ότι είναι πολύ εύκολο να διαρρεύσουν σε τρίτους τα ατομικά τους δεδομένα. Κι όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα, σε ορισμένες περιπτώσεις οι συνέπειες από τη διαρροή προσωπικών στοιχείων μπορεί να είναι ιδιαίτερα σοβαρές.
Όπως είναι ήδη γνωστό, τα sites κοινωνικής δικτύωσης [Facebook, MySpace, LinkedIn κλπ] στέλνουν σε διαφημιστικές εταιρείες δεδομένα για τις προτιμήσεις των μελών τους, όπως αυτά προκύπτουν από την πλοήγησή τους σε διάφορες σελίδες. Οι υπηρεσίες στέλνουν τα στοιχεία αυτά χωρίς το όνομα του κάθε χρήστη, οπότε εξασφαλίζεται οι ανωνυμία τους. Ή μήπως δεν είναι έτσι;
Μπορεί μεν οι υπηρεσίες να αποστέλουν ανώνυμα δεδομένα, ωστόσο στέλνουν Πληροφορίες Προσωπικής Ταυτοποίησης [Personally Identifiable Information - PII], όπως το μοναδικό [unique] κωδικό που αντιστοιχεί σε κάθε προφίλ χρήστη. Έτσι, ο διαφημιστής δεν έχει παρά να χρησιμοποιήσει αυτό τον κωδικό για να επισκεφθεί το προφίλ που διατηρεί ο χρήστης και να μάθει περισσότερα γι' αυτόν.
Η έρευνα του Πολυτεχνικού Ινστιτούτου του Worcester αναφέρει επίσης ότι τέτοιες διαρροές μπορούν να έχουν έχουν δυσάρεστες συνέπειες για τους χρήστες. Για παράδειγμα, αν κάποιος αναζητήσει πληροφορίες για τον καρκίνο και τα φάρμακά του χωρίς να πάσχει ο ίδιος από την επάρατη νόσο, ο διαφημιστής θα υποθέσει ότι το θέμα τον αφορά προσωπικά και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα με τη δουλειά του ή την ασφαλιστική του εταιρεία.
Οι ειδικοί προτείνουν σε όσους έχουν λογαριασμούς σε social networking sites να κλειδώνουν τα προφίλ τους έτσι ώστε να μη βλέπει ο καθένας τη δραστηριότητά τους.
Πηγή: CNET
Αντιγραφή απο: http://e-pcmag.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου