Στοχευμένες διαφημίσεις ανάλογα με τις online συνήθειες των χρηστών
Των Maija Palmer και Alan Rappeport
Η Google ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα ξεκινήσει την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων, οι οποίες θα βασίζονται στις online συνήθειες των χρηστών, ακολουθώντας μία αμφιλεγόμενη πρακτική την οποία έχουν ήδη υιοθετήσει αρκετοί από τους ανταγωνιστές της.
Στο πλαίσιο αυτό, η Google θα παρακολουθεί τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται οι χρήστες καθώς και τα βίντεο που παρακολουθούν στη δημοφιλή υπηρεσία online διακίνησης βίντεο YouTube, η οποία της ανήκει, προκειμένου να συνθέτει το προφίλ κάθε μεμονωμένου χρήστη.
Στη συνέχεια θα χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που έχει συλλέξει για την προβολή διαφημίσεων που θα σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα των χρηστών. Για παράδειγμα, αν κάποιος επισκέπτεται συχνά ιστοσελίδες για αυτοκίνητα, η εταιρεία θα του προβάλει σχετικές διαφημίσεις.
Η εταιρεία φιλοδοξεί να αυξήσει σημαντικά τη κερδοφορία της από την πώληση των διαφημίσεων με αυτή την πρακτική.
Η στόχευση της συμπεριφοράς των χρηστών στο διαδίκτυο προκαλεί έντονες αντιδράσεις στους οργανισμούς προστασίας του ιδιωτικού απορρήτου. Ωστόσο, η Google σκοπεύει να κατευνάσει την ανησυχία τους, παρέχοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να μη συμπεριλαμβάνονται στον μηχανισμό παρακολούθησης, ή να παρακολουθούν ανά πάσα στιγμή και να μπορούν να τροποποιούν τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί για αυτούς.
Ο Μαρκ Χάουι, επικεφαλής της Google στη Μεγάλη Βρετανία, υποστηρίζει ότι το νέο σύστημα της εταιρείας προσφέρει στους χρήστες περισσότερες δικλίδες ασφαλείας σε σχέση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της. «Ηγούμαστε της προσπάθειας για εξασφάλιση περισσότερης διαφάνειας αλλά και ελέγχου από τους ίδιους τους χρήστες», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Οι ιστοσελίδες που σχετίζονται με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, όπως αυτές που αφορούν σε πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις, θέματα υγείας, σεξουαλικό προσανατολισμό, ορισμένες μορφές οικονομικών συναλλαγών και πορνογραφία, δεν θα παρακολουθούνται από το σύστημα.
Παρ' όλα αυτά, οι οργανώσεις για την προστασία του ιδιωτικού απορρήτου εξακολουθούν να αντιτίθενται στο γεγονός ότι το σύστημα στηρίζεται στην προαιρετική «μη συμμετοχή» των χρηστών, παρά στην ενημέρωσή τους πριν ξεκινήσει η διαδικασία παρακολούθησης. Η δοκιμαστική έκδοση «beta» του προγράμματος ξεκίνησε να εφαρμόζεται από την Τετάρτη στο YouTube και τις υπόλοιπες ιστοσελίδες της Google.
Από τις αρχές Απριλίου θα ξεκινήσει η συνεργασία της Google με διαφημιστικές εταιρείες για την προβολή των στοχευμένων διαφημίσεων στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Το νέο σύστημα αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι τα τέλη του έτους.
Το τελευταίο διάστημα, η εταιρεία πειραματίστηκε με διάφορες τεχνολογίες στο χώρο της online διαφήμισης. Μόλις τον περασμένο μήνα εγκατέλειψε την πολύκροτη απόπειρά της για την εφαρμογή μίας νέας τεχνολογίας, στο πλαίσιο της οποίας είχε πραγματοποιήσει την εξαγορά της εταιρείας dMark το 2006 έναντι του ποσού των 1,24 δισ. δολαρίων. Πριν από την αποτυχία του εν λόγω σχεδίου είχε προηγηθεί η εγκατάλειψη των σχεδίων της Google για πώληση διαφημίσεων σε εφημερίδες και περιοδικά.
Σημειώνεται ότι στα τέλη του 2008, η Google προχώρησε σε απολύσεις εργαζομένων για πρώτη φορά στην ιστορία της.
Αντιμέτωπη με σημαντικά προβλήματα βρίσκεται το τελευταίο διάστημα και η δημοφιλής υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της εταιρείας Gmail, η οποία τέθηκε εκτός λειτουργίας για μία ημέρα τον περασμένο Φεβρουάριο αλλά και για επτά ώρες την περασμένη εβδομάδα. Εως το μέσον των συναλλαγών στη Νέα Υόρκη, οι μετοχές της Google ενισχύθηκαν κατά 2,22% στα 315,02 δολάρια.
Προφίλ χρηστών
Η Google θα παρακολουθεί τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται οι χρήστες, καθώς και τα βίντεο που παρακολουθούν στη δημοφιλή υπηρεσία online διακίνησης βίντεο YouTube, η οποία της ανήκει, προκειμένου να συνθέτει το προφίλ κάθε μεμονωμένου χρήστη.
Απο την www.imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου