Αποδοση μέρους του κειμένου:
"Αλλά και η Λάρισσα και η Καισάρεια, είχαν καταπονημένα πολύ τα οχυρωματά τους, ώστε να συμβαίνει να είναι σχεδο ατείχιστες. Ο βασιλιάς Ιουστινιανός και των δυο πόλεων τα τείχη τα έκανε ισχυρά και συνοίκισε την χώρα με την ευδαιμονία."
Αρα η πολη την Καισάρειας με την Επισκοπή Καισάρειας επανοχυρώθηκε στις αρχές του 6ου αιώνα και άνηκε στην Αρχιεπισκοπή Λαρίσης όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης Σερβίων και Κοζάνης
http://imsk.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=60
Τα Σέρβια δεν αναφέρονται σε αυτό το ιστορικό βιβλίο των μέσων του 6ου αιώνα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι σίγουρα δεν υπήρχαν εκείνη την εποχή.
Για την Καστοριά, και αυτήν στην περιοχή της Θεσσαλίας, ανάφέρει τα παρακάτω.
Για τα φρούρια που ανανεώθηκαν στη Θεσσαλία σημειώνει τα εξής:
Παρατηρούμε στην τέταρτη σειρά της λίστας το φρούριο (τα;)Πέρβυλα. Η ακριβής θέση του φρούριου αυτού που ανανεώθηκε επι Ιουστινιανού δεν έχει εντοπιστεί ακόμη.
Το Περιβόλι των Γεβενών διεκδικεί τη θέση του φρουρίου και αναφερεται, σε μια ιστοσελίδα της περιοχής http://www.valiakalda.gr/istoria.html, σε παραφθορά της λέξης " Το όνομα Πέρβυλα ίσως να προήρθε από τις παλαιότερες ονομασίες Υπερβολή, που σημαίνει αυχένας, ή Περιβολή , που σημαίνει οχύρωμα ή περιφερειακό και ανεξάρτητο φρούριο."
Εμείς απλώς θυμηθήκαμε την αναφορά του Κωνσταντιου Πορφυρογέννητου για τα Σέρβια (Σέρβλια) με ετυμολογία του ονόματος απο τη λέξη Σέρβoυλα που μοιάζει πολύ με το φρούριο Πέρβυλα. Το κείμενο του Πορφυρογέννητου μπορείτε να το διαβάσετε εδώ
Το Φρούριο δεν είναι πόλη αλλά ένα οχυρωμένο μεγάλο στρατρατόπεδο, μιας σημαντικής περιοχής ή ενός περάσματος.
"Αλλά και η Λάρισσα και η Καισάρεια, είχαν καταπονημένα πολύ τα οχυρωματά τους, ώστε να συμβαίνει να είναι σχεδο ατείχιστες. Ο βασιλιάς Ιουστινιανός και των δυο πόλεων τα τείχη τα έκανε ισχυρά και συνοίκισε την χώρα με την ευδαιμονία."
Αρα η πολη την Καισάρειας με την Επισκοπή Καισάρειας επανοχυρώθηκε στις αρχές του 6ου αιώνα και άνηκε στην Αρχιεπισκοπή Λαρίσης όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης Σερβίων και Κοζάνης
http://imsk.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=60
Τα Σέρβια δεν αναφέρονται σε αυτό το ιστορικό βιβλίο των μέσων του 6ου αιώνα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι σίγουρα δεν υπήρχαν εκείνη την εποχή.
Για την Καστοριά, και αυτήν στην περιοχή της Θεσσαλίας, ανάφέρει τα παρακάτω.
Για τα φρούρια που ανανεώθηκαν στη Θεσσαλία σημειώνει τα εξής:
Παρατηρούμε στην τέταρτη σειρά της λίστας το φρούριο (τα;)Πέρβυλα. Η ακριβής θέση του φρούριου αυτού που ανανεώθηκε επι Ιουστινιανού δεν έχει εντοπιστεί ακόμη.
Το Περιβόλι των Γεβενών διεκδικεί τη θέση του φρουρίου και αναφερεται, σε μια ιστοσελίδα της περιοχής http://www.valiakalda.gr/istoria.html, σε παραφθορά της λέξης " Το όνομα Πέρβυλα ίσως να προήρθε από τις παλαιότερες ονομασίες Υπερβολή, που σημαίνει αυχένας, ή Περιβολή , που σημαίνει οχύρωμα ή περιφερειακό και ανεξάρτητο φρούριο."
Εμείς απλώς θυμηθήκαμε την αναφορά του Κωνσταντιου Πορφυρογέννητου για τα Σέρβια (Σέρβλια) με ετυμολογία του ονόματος απο τη λέξη Σέρβoυλα που μοιάζει πολύ με το φρούριο Πέρβυλα. Το κείμενο του Πορφυρογέννητου μπορείτε να το διαβάσετε εδώ
Το Φρούριο δεν είναι πόλη αλλά ένα οχυρωμένο μεγάλο στρατρατόπεδο, μιας σημαντικής περιοχής ή ενός περάσματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου