Είναι κοινή παραδοχή πλέον ότι η Εγνατία Οδός ήταν ένα έργο μεγίστης σημασίας για το νομό Γρεβενών αφού έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην άρση της απομόνωσης του τόπου και στην ευκολότερη πρόσβασή του από και προς τα μεγάλα αστικά κέντρα της Βορείου Ελλάδας.
Με αυτό ως δεδομένο, η τοπική κοινωνία αντιλαμβάνεται πλήρως και την αναγκαιότητα να ολοκληρωθεί και ένα ακόμη μεγάλο έργο. Πρόκειται για την Ε65, εναν οδικό άξονα που θα άρει οριστικά την απομόνωση και θα φέρει τα Γρεβενά πιο κοντά με τη Κεντρική χώρα και την Πρωτεύουσα.
Πηγή: Πρωινή Γρεβενών
Μάλιστα είναι γνωστό ότι όσον αφορά την Ε65 γίνονται προσπάθειες από την τοπική κοινωνία ώστε να αλλάξει η χάραξή της και να μετακινηθεί ανατολικότερα προκειμένου να έρθει ακόμη πιο κοντά στο νομό και στην πόλη των Γρεβενών.
Αυτό το ενδεχόμενο συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες, αφού έχουν κατατεθεί προσφυγές από περιβαλλοντικές και όχι μόνο Οργανώσεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας, λόγω του γεγονότος ότι η αρχική χάραξη επηρεάζει αρνητικά τον βιότοπο της καφέ αρκούδας. Ήδη το ΣτΕ εχει αποφασίσει την αναστολή κάθε εργασίας στο επίμαχο τμήμα της Ε65 μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση.
Παράλληλα, η εναλλακτική προτεινόμενη χάραξη θα μειώσει σημαντικά και το κόστος του έργου αφού "κινείται" σε χαμηλότερα υψόμετρα και πιο ομαλά εδάφη (λιγότερες σήρραγγες και κοιλαδογέφυρες).
Πλέον, τα Γρεβενά και η Δυτική Μακεδονία γενικότερα, φαίνεται να αποκτούν ένα ακόμα σύμμαχο στη προσπάθεια αλλαγής της χάραξης του έργου.
Πρόκειται για τον Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Αλέκο Καχριμάνη, ο οποίος, με σχετική επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών κ. Ρέππα, εκφράζει την ανησυχία του για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της Ε65 και ζητά την άμεση προώθηση των διαδικασιών για την αλλαγή χάραξης του έργου.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή του ο κ. Καχριμάνης: «Το Συμβούλιο της Επικρατείας ανέστειλε τις εργασίες στο τμήμα Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός, για περιβαλλοντικά ζητήματα (προστασία καφέ αρκούδας). Κάτι που «δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποτελέσει αφορμή, προκειμένου να εγκαταλειφθεί το τμήμα αυτό του έργου, που είναι το πιο σημαντικό για την Ήπειρο, αλλά και τη Δυτική Μακεδονία.
Θεωρούμε, ότι άμεσα θα πρέπει να ξεκινήσει η προώθηση των διαδικασιών για τη δεύτερη, εναλλακτική, χάραξη που υπάρχει και την οποία δεν αφορά η προσφυγή στο ΣτΕ».
Θυμίζουμε ότι η εναλλακτική χάραξη της Ε65 προβλέπει την ένωσή της με την Εγνατία Οδό στο ύψος του Κηπουρειού και όχι στο Σιταρά, με ανατολικότερη κατεύθυνση του δρόμου από την Καλαμπάκα και μετά, γεγονός που θα οφελήσει σημαντικά και το νότιο τμήμα του νομού μας (Δεσκάτη), ενώ υπο προϋποθέσεις, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο και στην θετική έκβαση του πολύκροτου σήριαλ της οδικής σύνδεσης Γρεβενών - Δεσκάτης.
Βέβαια, θα πρέπει να επισημανθεί ότι υπάρχουν και άλλα σοβαρά προβλήματα στην ολοκλήρωση του έργου, όπως η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων και η οικονομική αδυναμία πληρωμών, λόγω μνημονίου, από το ελληνικό κράτος κ.λπ. Όλα αυτά, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραπεμφθεί το έργο στις καλένδες, ενώ προσφάτως εντείνονται οι φήμες πως, στα πλαίσια της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων παραχώρησης, συζητιέται το ενδεχόμενο το έργο να ''τερματίσει" στην Καλαμπάκα», κάτι που θα είναι καταστροφικό τόσο για το νομό Γρεβενών, αλλά και για ολόκληρη τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου