Δευτέρα, Φεβρουαρίου 06, 2012

Εκλογές με τεχνολογία




Ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά δεν γίνεται -χωρίς καθόλου αυγά γίνεται; Μία άκρως απαιτητική συνταγή καλούνται να εκτελέσουν οι υποψήφιοι βουλευτές την ερχόμενη προεκλογική περίοδο. Με τα μπαλκόνια, τις πλατείες και τα καφενεία εν πολλοίς απαγορευμένες ζώνες (τουλάχιστον για τους σώφρονες) και το διαθέσιμο μπάτζετ πιο σφιχτό από ποτέ, η διεξαγωγή της προεκλογικής καμπάνιας έχει μετατραπεί σε κανονική σπαζοκεφαλιά, με τις μάχες να δίνονται σε νέα, απρόβλεπτα πεδία.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι (πραγματικοί) προϋπολογισμοί των υποψηφίων για τις εκλογές θα είναι αυτή τη φορά μειωμένοι κατά 20% έως και 60%. Οι εποχές που μια «καλή» εκστρατεία στη Β΄ Αθήνας κόστιζε έως και μισό εκατομμύριο ευρώ (όσο κι αν σύμφωνα με τον νόμο η δαπάνη δεν έπρεπε να ξεπεράσει τα 112.500 ευρώ) έχουν παρέλθει. Τα πολυτελή προεκλογικά φυλλάδια, οι αφίσες, ο καταιγισμός των sms θα αντικατασταθούν με άλλους, ηπιότερους και οικονομικότερους τρόπους προβολής. «Αλλωστε, σήμερα περισσότερο από ποτέ, ο υποψήφιος πρέπει και να είναι, αλλά και να φαίνεται τίμιος», όπως λέει στην «Κ» είς εκ των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, που όπως αναμένεται, θα περάσουν πιο «δύσκολα» την προεκλογική περίοδο (οι αντιδράσεις του κόσμου έχουν γίνει απρόβλεπτες).
Οσο για την επαρχία, όπου οι κανόνες του παιχνιδιού είναι κατά τι διαφορετικοί, οι υποψήφιοι φαίνονται αποφασισμένοι να θέσουν όρια στις παράλογες (χρηματικές) απαιτήσεις για μία εμφάνιση στο γυαλί (ώς και 40.000 ευρώ κόστιζαν τα σχετικά «διόδια»). «Υπήρχε το “πακέτο α”, το “πακέτο β”, το “πακέτο γ” και διάλεγες» λέει στην «Κ» ο βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Τζαβάρας. «Αλλά ευτυχώς όλα αυτά τελειώσανε. Θα ξεκινήσω πρόγραμμα επαφών και περιοδειών, όπως κάνω και τώρα, και θα αφήσω τις πολυδάπανες εκστρατείες της “παλιάς καλής εποχής”. Η κρίση έχει και τα καλά της. Μέσα από όλη αυτή την ιστορία, θα γίνουν και πιο ειλικρινείς οι σχέσεις, θα εκτιμήσει ο λαός την προσωπικότητα εκείνου που του ζητά να τον εμπιστευθεί. Ούτως ή άλλως, η επαφή με τους βουλευτές της επαρχίας έχει το στοιχείο της αμεσότητας».
Η εκστρατεία θα είναι στοχευμένη και για τον Λευτέρη Αυγενάκη, βουλευτή Ηρακλείου, που είναι υποψήφιος με τη Δημοκρατική Συμμαχία. Οπως λέει στην «Κ», έχουν στενέψει πολύ τα πράγματα για τους βουλευτές. «Εχουν αυξηθεί οι υποχρεώσεις, η φορολογία είναι πια δυσβάσταχτη, ενώ τα έξοδα της βουλευτικής δραστηριότητας έχουν διπλασιαστεί. Εκ των πραγμάτων δηλαδή αλλά και λόγω κλίματος, το κονδύλι της εκστρατείας θα είναι μειωμένο». Ετσι, το βάρος θα δοθεί στις διαπροσωπικές σχέσεις και θα ακολουθήσουν τα έντυπα και τα ΜΜΕ. «Ουσιαστικά η εκστρατεία έχει... προηγηθεί. Είναι η δουλειά που έχει γίνει ήδη για να θεμελιώσεις σχέσεις, αλλά και να αναπτύξεις διαδικτυακή επικοινωνία. Εξάλλου, προβλέπεται ότι η προεκλογική περίοδος δεν θα ξεπερνά τη μια εβδομάδα. Τι να προλάβεις να κάνεις;».
Σε κάθε περίπτωση, η προεκλογική περίοδος προβλέπεται συναρπαστική... τουλάχιστον για τους ειδικούς επικοινωνιολόγους. «Αν μη τι άλλο, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα χειριστούν οι υποψήφιοι τη νέα κατάσταση» λέει στην «Κ» ο Δημήτρης Ρούλιας, διευθύνων σύμβουλος της Out of the Box. «Καλούνται να μπουν σε μια εντελώς νέα λογική, έμπρακτα να δείξουν την αλλαγή τους - εάν θέλουν να έχουν τύχη». Με λιγότερα χρήματα και το γενικότερο κλίμα δυσμενές, φαίνεται ότι κρίσιμες μάχες θα δοθούν στα νέα media. Αλλά όσο εύκολο είναι να ανοίξεις μια σελίδα στο facebook, τόσο εύκολα μπορεί αυτή να σε... πλακώσει. «Είναι ελάχιστοι οι πολιτικοί που ξέρουν πώς να χειριστούν τα social media, όπου για παράδειγμα η κριτική είναι συνεχής και ανελέητη. Μπορούν να τη διαχειριστούν;».
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...