Λίγοι είναι οι ταξιδιώτες που γνωρίζουν τα δικαιώματά τους σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν καθυστερήσεις και άλλα απρόοπτα στη διάρκεια των διακοπών, παρότι αυτά αναγράφονται στα ψιλά γράμματα των εισιτηρίων. Κι όμως, υπάρχει η χάρτα που οριοθετεί τα δικαιώματα του ταξιδιώτη, τα οποία εκτείνονται από την επιστροφή χρημάτων μέχρι και την επιπλέον αποζημίωση.
Τα απρόοπτα δεν κάνουν διακρίσεις μεταξύ εργασίας και άδειας κι αυτό πρέπει όλοι να το έχουν υπ' όψιν τους. Τι γίνεται αν ο ξενοδόχος άλλα μας έταξε και άλλα αντικρίσαμε στο δωμάτιο, το πλοίο της γραμμής δεν ήρθε στην ώρα του και το αεροπλάνο δεν φάνηκε ποτέ; Τα ψιλά γράμματα στα εισιτήρια και στα πακέτα διακοπών των ταξιδιωτικών γραφείων δίνουν χρήσιμες πληροφορίες.
Στα ξενοδοχεία το ανώτατο όριο προκαταβολής που μπορεί να ζητήσει ο ιδιοκτήτης είναι το 25% της συνολικής αξίας της διαμονής. Αν ακυρώσουμε την κράτηση 21 ημέρες πριν, τότε υποχρεούται να επιστρέψει την προκαταβολή. Εάν το δωμάτιο δεν πληροί τα συμφωνηθέντα, τότε ο ξενοδόχος πρέπει να μας βρει κατάλυμα ίδιας κατηγορίας και να επιβαρυνθεί με τη διαφορά της τιμής, αλλά και της μετακίνησης.
Όταν το πλοίο καθυστερήσει να αποπλεύσει λόγω βλάβης, έχουμε το δικαίωμα να ακυρώσουμε το εισιτήριο και να μας επιστραφούν τα ναύλα. Εάν τελικά το ταξίδι γίνει με άλλο πλοίο, τη διαφορά στην τιμή θα την πληρώσει η εταιρεία και όχι εμείς, ενώ, αν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 6 ώρες, οφείλει να παράσχει γεύμα και κατάλυμα στους επιβάτες.
Υποχρέωση αποζημίωσης έχουν και οι αεροπορικές εταιρείες σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης. Ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού, εκτός από την επιστροφή του αντιτίμου, προβλέπονται επιπλέον αποζημιώσεις από 250 έως 600 ευρώ, εάν η ματαίωση έγινε απροειδοποίητα. Αν όμως οφείλεται σε κακοκαιρία ή απεργίες, τότε οι αεροπορικές εταιρείες απαλλάσσονται.
Η χάρτα των δικαιωμάτων του ταξιδιώτη περιλαμβάνει και πολλές άλλες περιπτώσεις, όπου η αποκωδικοποίησή τους είναι πραγματική σπαζοκεφαλιά για όποιον, αντί για χαλαρές διακοπές, αναγκάζεται να βρει το δίκιο του στα ψιλά γράμματα των εισιτηρίων. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να απευθυνόμαστε είτε στον ΕΟΤ είτε στην Τουριστική Αστυνομία.
Τα απρόοπτα δεν κάνουν διακρίσεις μεταξύ εργασίας και άδειας κι αυτό πρέπει όλοι να το έχουν υπ' όψιν τους. Τι γίνεται αν ο ξενοδόχος άλλα μας έταξε και άλλα αντικρίσαμε στο δωμάτιο, το πλοίο της γραμμής δεν ήρθε στην ώρα του και το αεροπλάνο δεν φάνηκε ποτέ; Τα ψιλά γράμματα στα εισιτήρια και στα πακέτα διακοπών των ταξιδιωτικών γραφείων δίνουν χρήσιμες πληροφορίες.
Στα ξενοδοχεία το ανώτατο όριο προκαταβολής που μπορεί να ζητήσει ο ιδιοκτήτης είναι το 25% της συνολικής αξίας της διαμονής. Αν ακυρώσουμε την κράτηση 21 ημέρες πριν, τότε υποχρεούται να επιστρέψει την προκαταβολή. Εάν το δωμάτιο δεν πληροί τα συμφωνηθέντα, τότε ο ξενοδόχος πρέπει να μας βρει κατάλυμα ίδιας κατηγορίας και να επιβαρυνθεί με τη διαφορά της τιμής, αλλά και της μετακίνησης.
Όταν το πλοίο καθυστερήσει να αποπλεύσει λόγω βλάβης, έχουμε το δικαίωμα να ακυρώσουμε το εισιτήριο και να μας επιστραφούν τα ναύλα. Εάν τελικά το ταξίδι γίνει με άλλο πλοίο, τη διαφορά στην τιμή θα την πληρώσει η εταιρεία και όχι εμείς, ενώ, αν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 6 ώρες, οφείλει να παράσχει γεύμα και κατάλυμα στους επιβάτες.
Υποχρέωση αποζημίωσης έχουν και οι αεροπορικές εταιρείες σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης. Ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού, εκτός από την επιστροφή του αντιτίμου, προβλέπονται επιπλέον αποζημιώσεις από 250 έως 600 ευρώ, εάν η ματαίωση έγινε απροειδοποίητα. Αν όμως οφείλεται σε κακοκαιρία ή απεργίες, τότε οι αεροπορικές εταιρείες απαλλάσσονται.
Η χάρτα των δικαιωμάτων του ταξιδιώτη περιλαμβάνει και πολλές άλλες περιπτώσεις, όπου η αποκωδικοποίησή τους είναι πραγματική σπαζοκεφαλιά για όποιον, αντί για χαλαρές διακοπές, αναγκάζεται να βρει το δίκιο του στα ψιλά γράμματα των εισιτηρίων. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να απευθυνόμαστε είτε στον ΕΟΤ είτε στην Τουριστική Αστυνομία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου