Σύνθετη διαδικασία θα πρέπει να ακολουθήσουν όσοι
πολίτες θέλουν να διορθώσουν τα λάθη με το χαράτσι στους λογαριασμούς
της ΔΕΗ. Διαβάστε αναλυτικά τι πρέπει να κάνετε. Τι ισχύει για όσους
αδυνατούν να πληρώσουν
Η 20η Ιανουαρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία για τους πολίτες που
έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους ακινήτων στους
λογαριασμούς της ΔΕΗ και θέλουν να τα διορθώσουν.
Οι πολίτες πρέπει να προσέλθουν στον αρμόδιο Δήμο για τη διόρθωση των
λαθών στην επιφάνεια, την παλαιότητα ή την τιμή ζώνης του
ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου.
Τούτο ορίζεται από την εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα επίσης με την οποία, οι φορολογούμενοι πρέπει σε κάθε περίπτωση να πληρώσουν το τέλος που υπολογίσθηκε για εφέτος και μετά τη διόρθωση των στοιχείων, η διαφορά θα αφαιρεθεί από το τέλος ακινήτων του 2012.
Παράλληλα, η ίδια εγκύκλιος παρέχει οδηγίες για τη διευκόλυνση πληρωμής του τέλους, για όσους φορολογούμενους δηλώνουν αδυναμία πληρωμής.
Τα βήματα για τη διόρθωση
Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο, η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι φορολογούμενοι για τη διόρθωση των λαθών έχει ως εξής:
1) Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ θα αποστείλει στους Δήμους της χώρας ηλεκτρονικές καταστάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν τα ακίνητα που βρίσκονται στη διοικητική περιφέρεια του κάθε Δήμου, με τα στοιχεία, βάσει των οποίων υπολογίστηκε το τέλος ακινήτων για το 2011.
2) Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες που έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους, θα πρέπει να προσέλθουν στον αρμόδιο Δήμο για τη διόρθωση λαθών στην επιφάνεια, την παλαιότητα ή την τιμή ζώνης του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου. Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις για διόρθωση στον αρμόδιο Δήμο έως την 20η Ιανουαρίου 2012. Επιπλέον, οι Δήμοι όλης της χώρας θα πρέπει να ελέγξουν εάν στις σχετικές καταστάσεις αποτυπώνονται οι ορθές τιμές ζώνης και σε περίπτωση λάθους να προβαίνουν σε διόρθωσή τους.
3) Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής, οι Δήμοι θα πρέπει να αποστείλουν έως την 27η Ιανουαρίου 2012 τις ενημερωμένες καταστάσεις στον Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ, ο οποίος, ακολούθως, θα πρέπει να τις αποστείλει στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων που θα τις ελέγξει ενδεικτικά ως προς την τιμή ζώνης. Σε περίπτωση που εντοπιστεί λάθος σε τιμή ζώνης, η ΓΓΠΣ διορθώνει την κατάσταση, ενημερώνοντας για τη διόρθωση τον αρμόδιο Δήμο. Στη συνέχεια, έως τη 10η Φεβρουαρίου 2012 η ΓΓΠΣ διαβιβάζει τις καταστάσεις στον Διαχειριστή Δικτύου.
4) Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ, μετά τη λήψη των διορθωμένων καταστάσεων, υπολογίζει, βάσει των νέων στοιχείων, το τέλος ακινήτων που αντιστοιχεί στο ηλεκτροδοτούμενο ακίνητο και, εφόσον προκύπτει ποσό τέλους χαμηλότερο από αυτό που αρχικά υπολογίσθηκε, βάσει των στοιχείων της 17ης Σεπτεμβρίου 2011, η διαφορά αφαιρείται από το ποσό του τέλους ακινήτων για το έτος 2012. Στις περιπτώσεις που προκύψει αρνητική διαφορά, το ποσό επιστρέφεται στον καταναλωτή από τη ΔΕΗ ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος.
Με αυτά και αυτά, το τέλος ακινήτων για το έτος 2011 καταβάλλεται όπως έχει υπολογισθεί βάσει των στοιχείων της 17ης Σεπτεμβρίου 2011.
Εάν το ποσό τέλους που επανυπολογίζεται βάσει των διορθωμένων στοιχείων είναι μικρότερο από αυτό που υπολογίσθηκε αρχικά, η διαφορά αφαιρείται από το τέλος που αναλογεί στο ακίνητο για το έτος 2012.
Τι γίνεται σε περίπτωση αδυναμίας πληρωμής
Οι έχοντες οικονομική αδυναμία πληρωμής του ειδικού τέλους ακινήτων, θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση, συμπληρώνοντας τη φόρμα που βρίσκεται στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο https://www1.gsis.gr/taxisnet2/eta.
Έχει ληφθεί ειδική μέριμνα και για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν μόνοι την ηλεκτρονική αίτηση. Αυτοί θα μπορούν να την υποβάλουν χειρόγραφα στην αρμόδια Εφορία, η οποία θα προωθεί στη συνέχεια την καταχώρισή της στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Με τη σειρά της, η ΓΓΠΣ, αφού επεξεργαστεί τις αιτήσεις και τα στοιχεία των φορολογουμένων, θα αποστέλλει σχετικό αρχείο στην αρμόδια ΔΟΥ για την οριστική εξέταση των αιτήσεων.
Ο προϊστάμενος της Εφορίας θα μπορεί να αποφασίζει, εκτός από την αναστολή διακοπής του ρεύματος, είτε την καταβολή του τέλους σε περισσότερες από τις προβλεπόμενες δόσεις- που είναι δύο για το 2011 και πέντε για το 2012- είτε τον περιορισμό του ποσού του τέλους σε ύψος που κρίνεται αναγκαίο, ώστε ο υπόχρεος να μπορεί να ανταποκριθεί στην καταβολή του, χωρίς να τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η διαβίωση του ιδίου ή των προσώπων που συνοικούν με αυτόν και τον βαρύνουν φορολογικά.
Για τη δεύτερη κατηγορία εξαιρέσεων, που αφορά σε φορολογούμενους για τους οποίους συντρέχουν ειδικοί λόγοι υγείας του χρήστη του ακινήτου στο οποίο επιβλήθηκε το ειδικό τέλος, ή του προσώπου που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά και αποδεικνύεται ότι η διακοπή του ρεύματος θα θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή ή την υγεία τους, δεν απαιτείται ηλεκτρονική αίτηση. Σε αυτές τις περιπτώσεις αποκλειστικά αρμόδιος να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις αναστολής της έκδοσης εντολής διακοπής του ρεύματος και της εκτέλεσής της είναι ο προϊστάμενος της αρμόδιας για τη φορολογία εισοδήματος ΔΟΥ, ο οποίος εκδίδει σχετική πράξη, κατόπιν αίτησης του ενδιαφερομένου
http://news247.gr/oikonomia/forologia/osa_prepei_na_gnwrizete_gia_to_xaratsi_ths_deh.1546700.html
Τούτο ορίζεται από την εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα επίσης με την οποία, οι φορολογούμενοι πρέπει σε κάθε περίπτωση να πληρώσουν το τέλος που υπολογίσθηκε για εφέτος και μετά τη διόρθωση των στοιχείων, η διαφορά θα αφαιρεθεί από το τέλος ακινήτων του 2012.
Παράλληλα, η ίδια εγκύκλιος παρέχει οδηγίες για τη διευκόλυνση πληρωμής του τέλους, για όσους φορολογούμενους δηλώνουν αδυναμία πληρωμής.
Τα βήματα για τη διόρθωση
Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο, η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι φορολογούμενοι για τη διόρθωση των λαθών έχει ως εξής:
1) Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ θα αποστείλει στους Δήμους της χώρας ηλεκτρονικές καταστάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν τα ακίνητα που βρίσκονται στη διοικητική περιφέρεια του κάθε Δήμου, με τα στοιχεία, βάσει των οποίων υπολογίστηκε το τέλος ακινήτων για το 2011.
2) Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες που έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους, θα πρέπει να προσέλθουν στον αρμόδιο Δήμο για τη διόρθωση λαθών στην επιφάνεια, την παλαιότητα ή την τιμή ζώνης του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου. Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις για διόρθωση στον αρμόδιο Δήμο έως την 20η Ιανουαρίου 2012. Επιπλέον, οι Δήμοι όλης της χώρας θα πρέπει να ελέγξουν εάν στις σχετικές καταστάσεις αποτυπώνονται οι ορθές τιμές ζώνης και σε περίπτωση λάθους να προβαίνουν σε διόρθωσή τους.
3) Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής, οι Δήμοι θα πρέπει να αποστείλουν έως την 27η Ιανουαρίου 2012 τις ενημερωμένες καταστάσεις στον Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ, ο οποίος, ακολούθως, θα πρέπει να τις αποστείλει στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων που θα τις ελέγξει ενδεικτικά ως προς την τιμή ζώνης. Σε περίπτωση που εντοπιστεί λάθος σε τιμή ζώνης, η ΓΓΠΣ διορθώνει την κατάσταση, ενημερώνοντας για τη διόρθωση τον αρμόδιο Δήμο. Στη συνέχεια, έως τη 10η Φεβρουαρίου 2012 η ΓΓΠΣ διαβιβάζει τις καταστάσεις στον Διαχειριστή Δικτύου.
4) Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ, μετά τη λήψη των διορθωμένων καταστάσεων, υπολογίζει, βάσει των νέων στοιχείων, το τέλος ακινήτων που αντιστοιχεί στο ηλεκτροδοτούμενο ακίνητο και, εφόσον προκύπτει ποσό τέλους χαμηλότερο από αυτό που αρχικά υπολογίσθηκε, βάσει των στοιχείων της 17ης Σεπτεμβρίου 2011, η διαφορά αφαιρείται από το ποσό του τέλους ακινήτων για το έτος 2012. Στις περιπτώσεις που προκύψει αρνητική διαφορά, το ποσό επιστρέφεται στον καταναλωτή από τη ΔΕΗ ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος.
Με αυτά και αυτά, το τέλος ακινήτων για το έτος 2011 καταβάλλεται όπως έχει υπολογισθεί βάσει των στοιχείων της 17ης Σεπτεμβρίου 2011.
Εάν το ποσό τέλους που επανυπολογίζεται βάσει των διορθωμένων στοιχείων είναι μικρότερο από αυτό που υπολογίσθηκε αρχικά, η διαφορά αφαιρείται από το τέλος που αναλογεί στο ακίνητο για το έτος 2012.
Τι γίνεται σε περίπτωση αδυναμίας πληρωμής
Οι έχοντες οικονομική αδυναμία πληρωμής του ειδικού τέλους ακινήτων, θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση, συμπληρώνοντας τη φόρμα που βρίσκεται στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο https://www1.gsis.gr/taxisnet2/eta.
Έχει ληφθεί ειδική μέριμνα και για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν μόνοι την ηλεκτρονική αίτηση. Αυτοί θα μπορούν να την υποβάλουν χειρόγραφα στην αρμόδια Εφορία, η οποία θα προωθεί στη συνέχεια την καταχώρισή της στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Με τη σειρά της, η ΓΓΠΣ, αφού επεξεργαστεί τις αιτήσεις και τα στοιχεία των φορολογουμένων, θα αποστέλλει σχετικό αρχείο στην αρμόδια ΔΟΥ για την οριστική εξέταση των αιτήσεων.
Ο προϊστάμενος της Εφορίας θα μπορεί να αποφασίζει, εκτός από την αναστολή διακοπής του ρεύματος, είτε την καταβολή του τέλους σε περισσότερες από τις προβλεπόμενες δόσεις- που είναι δύο για το 2011 και πέντε για το 2012- είτε τον περιορισμό του ποσού του τέλους σε ύψος που κρίνεται αναγκαίο, ώστε ο υπόχρεος να μπορεί να ανταποκριθεί στην καταβολή του, χωρίς να τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η διαβίωση του ιδίου ή των προσώπων που συνοικούν με αυτόν και τον βαρύνουν φορολογικά.
Για τη δεύτερη κατηγορία εξαιρέσεων, που αφορά σε φορολογούμενους για τους οποίους συντρέχουν ειδικοί λόγοι υγείας του χρήστη του ακινήτου στο οποίο επιβλήθηκε το ειδικό τέλος, ή του προσώπου που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά και αποδεικνύεται ότι η διακοπή του ρεύματος θα θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή ή την υγεία τους, δεν απαιτείται ηλεκτρονική αίτηση. Σε αυτές τις περιπτώσεις αποκλειστικά αρμόδιος να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις αναστολής της έκδοσης εντολής διακοπής του ρεύματος και της εκτέλεσής της είναι ο προϊστάμενος της αρμόδιας για τη φορολογία εισοδήματος ΔΟΥ, ο οποίος εκδίδει σχετική πράξη, κατόπιν αίτησης του ενδιαφερομένου
http://news247.gr/oikonomia/forologia/osa_prepei_na_gnwrizete_gia_to_xaratsi_ths_deh.1546700.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου